../re-conscious/Home%28E%29.html
MoHE project../re-conscious/Home%28E%29.html

Tokyo, June 1, 2007

Cabinet Meeting Decision

BECOMING A LEADING ENVIRONMENTAL NATION

IN THE 21ST CENTURY:

JAPAN’S STRATEGY FOR A SUSTAINABLE SOCIETY

(Tentative Translation)

I. State of the Global Environment and Key Challenges

II. Becoming a Leading Environmental Nation for a Better World

III. Eight Strategies to Be Implemented as Priorities in the Next One to Two Years

▷EnglishKADAMO-KDEP-Miniature_earth_city.html

The art that is re-conscious gathers in KADAMO/JAPAN.

On earth what begins here?

Region integration
Referendum
Renovation

What started out as a small work has evolved into a major project.

Now is the art power]

Little creativity to change history. The birth of directly art .

Considered Sagrada Familia        An art eternal construction site

ejrpejrp.html

East Japan RE Program

JAPAN Tohoku Earthquake

KADAMO-MAP.html
../GoRE/2010Information.html
re-CONSCIOUS Gallery../GoRE/2010Information.html
Electronics
AccessKADAMO-MAP.html
kadomoregion.html
KADAMO regionkadomoregion.html
Side to support from the side supported

Its aging population.

index

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

リ・コンシャスな再生アートプロジェクトKADAMO-%28J%29DOCTRINE_5artproject.html
「カダモ」って何だろう?KADAMO-%28J%29DOCTRINE2_whats_kadomo.html
高齢者起業と循環型市場社会のアプローチKADAMO-%28J%29DOCTRINE_3support.html
ランドマークとしてのエレクトロニクス・ブランドKADAMO-%28J%29DOCTRINE4_rigion_brand.html
世界を揺さぶる一策・カダモ・ドクトリンKADAMO-%28J%29DOCTRINE1concept.html
市民・ユーザーによる企業リファレンダムKADAMO-%28J%29DOCTRINE7postmarket.html
リ・コンシャス・フローチャートKADAMO-%28J%29DOCTRINE_10chart.html
ミリオンバイミリオンプログラム(HoME)KADAMO-%28J%29DOCTRINE_8home.html
ミリオンバイミリオンプログラム(MoHE)KADAMO-%28J%29DOCTRINE_9mohe.html
《資料》工業系田舎暮らしKADAMO-%28J%29slowlife.html
《資料》21 世紀環境立国戦略KADAMO-%28J%29State_of_the_Global_Environment_and_Key_Challenges.html

KADAMO DOCTRINE

re-CONSCIOUS

JAPAN is a country poor in natural resources but rich hard-working and diligent people.

Arts and Crafts

1 It is the one point one of handwork.

2 It is a joy to own it.

3 It is using scrap & waste.

4 It is repair can be with failure.

5 It is convert can be with broken.

Kadamo’s Five Principles

Kadamo’s biggest challenge

Its aging population.

POST MARKET
KYOTO Protocol

Those who would like to join the party,

please raise your hand

JUDO are more exceed than big force.

2026

Region integration
Referendum
KADAMO-PROBONO.html
PRP BONO WORKER
registration formKADAMO-PROBONO.html
JAPAN’S EDO Culuture
Million by million program

Japan’s biggest challenge

JAPAN help arts tomorrow’s world

re-CONSCIOUS is a re-imagining of the to region integration, setting out how these areas can and should enrich the arts for artists, audiences and our wider society.

KYOTO PROTOCOL TO THE UNITED NATIONS FRAMEWORK

CONVENTION ON CLIMATE CHANGE


The Parties to this Protocol,

Being Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change,

hereinafter referred to as “the Convention”,

In pursuit of the ultimate objective of the Convention as stated in its Article 2,

JAPAN’S STRATEGY

FOR A SUSTAINABLE SOCIETY

BECOMING A LEADING

ENVIRONMENTALNATION

IN THE 21ST CENTURY

Industrial slow life

What would you like to do after

you graduate from company.

What is industry slow life ?


The location of the industry slow life images a local city to hold various contradiction of the modern society such as depopulation and limit village, station square shutter street not the thing which imaged self-life of mountain life unlike the general country slow life.

The art is a social resource.

It the society contributes in the art.

◎ power of art.

Re-conscious art will shake the society.

And make a difference.

◎アートの力。
   中長期に及ぶ仮設都市生活における 、 もうひとつの復興構想・スキーム。

復興事業におけるアート・芸術家の活動というと一般的には復興後、震災の悲劇を風化させないという名目で製作される復興モニュメントなどが思い浮ぶが、肝心の復興事業の建物の復興や生活の復興そして心のケアにアートが中心的に関わることはあまりない。 もちろん、個別の活動においては仮設住宅にコミュニティやリビング機能を果たす癒しとくつろぎの空間の提案であったり、店舗のシャッターにイラストや絵画を描いて活気を演出するシャッターアートなどの活動は行われているが、人々が「あっ」と驚くようなドラスティクで未来に繋ぐ復興スキームなどのアプローチは見受けられない。アートの存在価値は本来、大胆突飛な発想でやマニュアルや図面には頼らない匠の表現活動により、「人々の心を揺さぶり、そして、社会を揺さぶる。」ことが社会的使命である。 今こそアートの果たす役割が大きく問われているのではないだろうか。被災地に入り地域住民とともにがれきを掻き分け、マニュアルや設計図面にたよらない現場主義による創作活動。批判を恐れず持続する情熱とアートな発想で手元にあるものや残ったものを利用する。「もったいない」という精神。もちろん、この広大な被災地全てアートの力で復興させることなどできない。しかし、アートによるその街づくりが復興事業全体のランドマークとして世界に発信することこそ決して商業デザインの領域ではできないアートの力である。ボランティアをはじめとする様々な支援活動のパワーが長期的・継続的に発揮できるバックグラウントとしての機能や、次代の東北を担う新しい発想を持った新しいパワーが復興事業に参加し、活躍するためのOS(オペレーションシステム)としての機能をコンセプトとした世界から注目されるアート特区(行政区分としてではなく)を被災者との恊働で構築することが現在の閉塞した政治や行政にはできないアートの大きな使命である。

で未来に繋ぐ復興スキームなどのアプローチは見受けられない。アートの存在価値は本来、大胆突飛な発想でやマニュアルや図面には頼らない匠の表現活動により、「人々の心を揺さぶり、そして、社会を揺さぶる。」ことが社会的使命である。 今こそアートの果たす役割が大きく問われているのではないだろうか。被災地に入り地域住民とともにがれきを掻き分け、マニュアルや設計図面にたよらない現場主義による創作活動。批判を恐れず持続する情熱とアートな発想で手元にあるものや残ったものを利用する。「もったいない」という精神。もちろん、この広大な被災地全てアートの力で復興させることなどできない。しかし、アートによるその街づくりが復興事業全体のランドマークとして世界に発信することこそ決して商業デザインの領域ではできないアートの力である。ボランティアをはじめとする様々な支援活動のパワーが長期的・継続的に発揮できるバックグラウントとしての機能や、次代の東北を担う新しい発想を持った新しいパワーが復興事業に参加し、活躍するためのOS(オペレーションシステム)としての機能をコンセプトとした世界から注目されるアート特区(行政区分としてではなく)を被災者との恊働で構築することが現在の閉塞した政治や行政にはできないアートの大きな使命である。

on manual drawing and design. To use some of those remaining on hand in the ideas and passion and art persist without fear of criticism. Spirit of "mottainai". Of course, I can not afford to revive the power of art in all this vast disaster area. However, it is the power of art in the area of commercial design is what can never be that urban development is to the world through art as a landmark of the entire reconstruction project.For new power with new ideas to play and function as a background agent power of activity a variety of support and other volunteers can demonstrate continued a long-term, the Tohoku region of the next generation to participate in reconstruction projects, active of art to the government and politics can be built with in collaboration with the victims of the (rather than as administrative division) had obstruction of the current can not be special zones for art that is attention from the world based on the concept of a function as (operating system) OS of is a big mission.

ATUの活動は環境問題をはじめ、食料自給率、少子高齢化、地域経済の活性化など、解決されなければならないさまざまな直面している社会が抱える様々な課題の解決に包括的に取り組もうとするソーシャルアートです。アートは凄いこと、アーチストは凄い奴。ATUの活動はそのミッションの実現を目指し活動を行う際に、起業家精神をもって活動していくアーチストが中核的な役割を果たします。 ここでのアーチストとは単なる美術家ではなく、「今解決が求められている社会的課題に取り組み、新しいビジネスモデルを提案し自らが中心となって行政や地域とも恊働し目的を実行する社会変革の担い手」と定義されます。アーチストの活動として新しい仕組みを提案することは、既存の企業や行政・研究機関に属する人でも可能です。重要なのは、頑固・孤高・在野の独創的発想とアーティスティックな起業家精神です。

循環型モノづくりとソーシャル・アート・アプローチKADAMO-%28J%29DOCTRINE_6artproject_2.html
Changes for the betterhttp://global.mitsubishielectric.com/company/csr/environment/index.html
Inspire the Nexthttp://www.hitachi.com/csr/top.html
world leading solar companyhttp://sharp-world.com/corporate/eco/index.html
make.believehttp://www.sony.net/

JAPAN has great strengths in the electronics industry.

INSPIRATIONS FROM EVERYDAY LIFEhttp://www.zojirushi.com
Excellent’Gourmet Rice’Cookinghttp://www.usa.tiger-corporation.com